نحوه راه اندازی GA4

همانطور که ما به دنیای بدون کوکی می رویم GA4 برای محافظت از داده های مشتری بسیار مهم است. از آنجایی که GA4 به اندازه Universal Analytics به ردیابی کوکی‌ها وابسته نیست، می‌توانیم به گزارش عملکرد وب‌سایت و کمپین با رعایت اولویت‌های حریم خصوصی افراد ادامه دهیم. در حالی که Universal Analytics بازدیدها و تکرار بازدیدها را با استفاده از کوکی ها ردیابی می کند، GA4 کمتر به کوکی ها به عنوان یک فناوری وابسته است و به دلیل انتخاب حریم خصوصی کاربران، از مدل سازی داده و یادگیری ماشینی برای رفع شکاف ها استفاده می کند. این بدان معناست که برای اثبات ردیابی خود در آینده، راه اندازی و شروع استفاده از GA4 برای جلوتر از رقبا ضروری است.

همچنین می‌توانید سایر راهنمای دقیق GA4 ما را در اینجا بررسی کنید، بنابراین، هنگامی که Google UA را خاموش می‌کند، آماده خواهید بود که با GA4 وارد زمین شوید.

پیگیری سفر مشتری


از آنجایی که دستگاه‌های دسک‌تاپ و وب‌سایت‌های سنتی تمرکز اصلی یونیورسال آنالیتیکس بودند، اکنون تا حدودی با نحوه تعامل افراد با تجارت در دستگاه‌ها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه فاصله زیادی دارد. در حالی که یک نسخه برنامه تلفن همراه از Universal Analytics وجود دارد، داده ها در یک ویژگی حساب جداگانه و مجموعه ای از گزارش ها گزارش می شوند. از سوی دیگر، GA4 داده‌های وب‌سایت و برنامه تلفن همراه را در یک نمای گزارش واحد متحد می‌کند تا بتوانیم تعاملات و سفرهای کاربر در دستگاه‌ها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها را در حین حرکت به سمت تبدیل اندازه‌گیری کنیم.

با ظهور بازاریابی همه‌کانالی – که کسب‌وکارها تجربه یکپارچه‌ای را برای مشتری در تمام نقاط تماس از وب‌سایت گرفته تا استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و برنامه‌ها ارائه می‌کنند – مهم است که یک ابزار تحلیلی وجود داشته باشد که بتواند این سفرها را ردیابی کند و GA4 قصد دارد تا حدی این کار را انجام دهد. برای استفاده از کانال، وب سایت و برنامه اگرچه معیارهای درون پلتفرمی برای محصولات غیر Google مانند نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و غیره، در فیس‌بوک یا اینستاگرام هنوز باید در خود پلتفرم متا ردیابی شوند، GA4 می‌تواند بازدیدهای این کانال‌ها را ردیابی کند و به نقشه‌برداری سفرهای مشتری در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های شما کمک کند: کاری که در یونیورسال آنالیتیکس نمی توان آن را به صورت یکپارچه انجام داد.

در نهایت GA4 باید داده ها و جزئیات بیشتری را در یک رابط واحد ارائه دهد تا به بازاریابان کمک کند تا بینش ها را سریعتر کشف کنند.

Author: addigital

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *